tisdag 23 november 2010

Tills själen får leka. Precis som den vill.

"En droppe som dinglar ensam under en istapps spets på solsidan en varm eftermiddag i april. Så gnistrande klar att jag tycker att jag kan skymta min egen spegelbild innan den faller.
En lämmel skär ett knivskarpt spår, när den simmar över tjärnens blanksvarta vattenyta.
En jokk porlar blygt. Hörs bara för att allt annat är så tyst.
En simtur i ensamhet en sommarnatt i sjöns ännu ljumma vatten.
Att få dricka direkt från en immig vattenkran, när törsten redan för länge sedan har bllivit oemotståndlig.
En lång och varm dusch en slö söndagsmorgon om hösten."

Jag vaknar till när jag ruskar sakta på huvudet och tänker, "...jag sitter ju bara här och drömmer..."
Det är ju för fan bara vanligt vatten!
Egentligen inget märkvärdigt alls.
Tills själen får leka. Precis som den vill. Förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar