fredag 5 november 2010

Det är bara en solkig lapp som ligger där jag först inte ser den...

...men jag inser snabbt att den kommer att påverka, rent av förändra, hela min dag.
Jag blir glad när jag upptäcker den. Lycklig när jag läser vad det står.
"No hay mas placer nombrado, que el de después de haber estudiado."
Fritt översatt så står det:
"Det finns ingen njutning mer värd namnet, än den efter att ha studerat."
Det är vackra ord och en vacker tanke. Speciellt med tanke på att det är skrivet och undertecknat av trettonåringen i familjen.
Inte dåligt av en nästan hopplöst skoltrött tonåring.
Om han har skrivit vad han skrivit bara för att göra mig glad eller om han verkligen menar vad han skriver spelar ingen roll. Den kanske inte ens var avsedd för mig. Men lappen ligger där den ligger och det står vad det står. Jag blir glad för båda.
Jag låter den ligga kvar. Och tassar sedan försiktigt därifrån.
Den här dagen har ännu bara börjat. Jag känner mig som om jag skulle kunna flytta på ett berg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar